Payment with Klarna Payment with Swish
Fri frakt från 649:- med DHL / Skickas inom 1-2 dagar

Köpvillkor

Allmänna villkor
Du måste ha fyllt 18 år för att kunna göra beställningar.
Bilder, texter eller något annat material från webbplatsenfår ej kopieras eller användas utan skriftligt meddelande från oss.
För att handla på vår webbshop måste du godkänna villkoren.

Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress.
Är något fel kontakta oss omdelbart via e-post till  [email protected] .
Det är viktigt att du ange korrekt namn (ange ej smeknamn) och adressuppgifter vid beställning.

Betalning

Swish - För att kunna betala med Swish behöver du ha Swish-appen installerad på din enhet .
Du kopplas direkt till Swish från kassan. Därefeter behöver du godkänna betalningen i appen. Överföringen sker direkt.
Kostnad: 0 kr

Klarna - Du kan välja att betala direkt, med faktura eller delbetalning . Du bekräftar ditt köp med Mobilt BankID.
Genom att lämna information i kassan godkänner du även Klarnas villkor. Dessa hittar du här:  Klarnas villkor.
Om du undrar något angënde Klarnas betalning kontakta Klarna via deras kundservice.

Priser
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inkl. 25% moms.
Vi  reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från  leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende  på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Leverans inom Sverige
Våra normala leveranstider är 1-2 arbetsdagar. Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
Specialtillverkadeprodukter kan ta längre tid (mellan 3-10 arbetsdagar).
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress  [email protected] .

Skickas med Postnord eller DHL.
Fri frakt inom Sverige vid köp över 649:- om du väljer DHL. Point Service (gäller enbart privata personer)

Outlösta paket
Om du inte hämtar ditt paket och det returneras till oss debiteras en avgift om 250:- för att täcka våra kostnader för frakt och administration.
Obs.: Outlöst paket gäller ej som ångrat köp.

Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

Vid nyttjande av din ångerrätt:
Skicka ett meddelandet till  [email protected]  med ditt namn,  ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller ska framgå klart och tydligt.
Du ska omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna ska därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungligavärde vid använd eller skadad produkt.

Ångerrätten gäller INTE vid:
Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats  och därför seglingen har brutits av dig.
Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och därför seglingen har brutits av dig.
Specialtillverkadprodukt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
Produkter som digitala filer.

För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till  [email protected]  där du anger ditt namn, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfraktvid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sigatt varan inte är felaktig i enlighet med gällandekonsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från ARN.


Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure – som t ex arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats  samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Information om Cookies
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats iintegritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

Personuppgifter
Genom att handla hos creaClau accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personligaintegritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
creaClau är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassamarknadsföringen åt dina individuella behov.
Nedani nformation är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt för- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik. Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandladina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan osseller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

Rättsliggrund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknandeutskick sker efter samtycke från dig.

Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
Vid genomförande av köp, delas information med våra betalleverantörer. Det som lagras är för- och efternamn, adress, e-postadress  och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas ävenpersonnummer hos  betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna motbedrägeri.
De betalleverantörer som vi använder oss av är Bankgiro, Swish och Klarna.

För att kunna leverera dina beställningaroch slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget föravisering. De fraktbolag vi samarbetar med är DHL och Postnord.

Rätten till tillgång
Duhar rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss.Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

Rätt till rättelse
Duhar rätt att be oss uppdatera felaktig information eller kompletterainformation som är bristfällig.

Rätten att bli glömd
Dukan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Detfinns få undantag till rätten till radering, som till exempel omdet  ska behållas för att vi måste uppfylla en rättsligförpliktelse  (exempelvis enligt bokföringslagen).

Ansvarig för dataskydd
creaClau är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter iwebbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

Så skyddar vi dina personuppgifter
Vianvänder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig  information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert  sätt. Vi använder en svenskplattform som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg. 


Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkore nanses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagetskundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till AllmännaReklamationsnämnden. Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighetmed svensk rätt och lag.

Företagsinfo
creaClau
Björkgatan 5
242 35 . Hörby
Orgnr: 197210261389